Felsefe, çevre, politika, futbol, mutlaka ama mutlaka sinema. Biraz ondan, biraz bundan, canı istedikçe çıkan blog. Hayata dair ama tabii ki bana ait. Evet, isyan!

Salı, Ağustos 07, 2007

nostradamus

Bu Nostradamus'un ilk patladığı zamanlardı. Gazetelerde, dergilerde hakkında boy boy yazılar çıkıyor, üzerine kitaplar basılıyor, bu geleceği gördüğü iddia edilen şarlatanın yakın gelecekle ilgili kehanetleri her yere yazılıyordu. (Bilirsiniz, medyamız sağolsun, yurtdışı medyasında ne konuşuluyorsa hemen gündemimize taşır. Şimdilerde Secret denilen olgu gibi.)

Çok da umurumdaydı. Benim gündemimde değildi nasıl olsa. Neyse, bir gün Ankara'da Dost kitabevinde kitap bakarken elime Nostradamus'un kitabı, daha doğrusu bu bahsettiğim yakın gelecek kehanetleri (söyledikleri iddia edilenlerden yapılan yorumları) anlatan bir kitap geçti. "Yahu, dedim kendime, şuradan bir olay seçeyim, gerçekten de doğru çıkacak mı bakayım." O dönemlerde ABD'de başkanlık seçimleri vardı ve kehanete göre Bush ikinci defa başkan seçilecekti. Yıl 1992. Neyse seçimler oldu ve Bush tekrar seçilemedi, yerine Clinton geldi. Ben de mutlu bir şekilde, kendimce haklılığımın kanıtıyla (nasıl olsa hepsinin atmasyon (atmasyon da çok atmasyon bir kelime kardeşim) olduğu ortaya çıktığı düşüncesiyle) bu konuyu kendimce kapadım, kafamdan sildim.

Geçenlerde nereden estiyse aklıma geldi. Birden aydım. Bu Bush ikinci defa SEÇİLDİ. Bu sefer yanında bir W su vardı ama tekrar seçildi. İkinci defa (hem George Bush adıyla, hem de iki defa seçimi kazanmasıyla).

Yani Nostradamus'un kehaneti doğruydu. Biraz zaman almıştı ama doğru çıkmıştı.
Peki ben Nostradamus'a inanacak mıyım bundan sonra? Pek tabii ki değil. Ama bir daha kitabı elime geçerse bir kehanetin daha doğruluğunu kontrol edeceğim. (Buraya bir sırıtma efekti lazım.)

3 yorum:

twilightstrip dedi ki...

metninin yarisina geldigimde 'iyi de ikinci kez secildi ki..yani bir bush iste.. ha oglu ha kendi!!' diye cirlamaya baslamistim ki sen de farketmissin zaten!!! ay ne yazik yaaa su guzelim gezegene..

serxan dedi ki...

Hiç sorma Hedi'cim. Gezegenin gezegenlik hali de kalmadi, başka bir samanyolu sistemi mi bulsak ne?

Nisa dedi ki...

Bu ki büyük sınavdır: Nostradamus bir sınav sorusu olarak karşımızda durmaktadır ve ona inanılsın diye bazı bilgiler verilmiştir kendisine. Zaman onları doğrulayacaktır. Sonra efendim buna kanıp -bunlar kurdun ayaklarındaki un gibidir işte, koyun sanarız ya onu- ona iman edenler, "büyüksün Nostradamus abi" diyenler sınavdan kalacak. Bu öyle de önemli ki; tekrarı yapılmayacak, kurtarması olmayacak. Bittiniz!
=)