Felsefe, çevre, politika, futbol, mutlaka ama mutlaka sinema. Biraz ondan, biraz bundan, canı istedikçe çıkan blog. Hayata dair ama tabii ki bana ait. Evet, isyan!

Perşembe, Mayıs 08, 2008

Yeşil Gözler

Sinema çevrelerinde özellikle senaryosunu yazdığı Hiroşima Sevgilim (Hiroshima mon Amour) filmiyle ün kazanan ama daha çok film olarak da çekilen, aralarında L'amant (Sevgili) ve La Meladie de la Mort (Ölüm Hastalığı) bulunduğu kitaplarıyla tanınan, Türkçe'ye de çevrilmiş pek çok eseri bulunan Marguirete Duras'nın sinema üzerine yazılarını topladığı Yeşil Gözler kitabı, onun pek bilinmeyen yönetmenlik özelliğini okuyuculara tanıtıyor.
....

(yazının devamını sonra tekrar yayınlayacağım.)

5 yorum:

metemorfoz dedi ki...

ever ama bu tekrar olmayacak çünküm hali hazırda yayınlamış değilsin devamını sanırsam, sevgiler, saygılar

Adsız dedi ki...

"tekrar"ların gereksizliği üzerinde duralım mı pek bi açılan
doktorum(uz)

Adsız dedi ki...

Herşey bir bir hatırlandıktan sonra unutulmamaları için hiçbir neden yoktur.
İki metaforik dizge olarak aynı yıkıcılığa sahip olan aşk ve savaş, son kertede, yine de unutuşa izin vermeyecektir.
Çünkü kan ve gözyaşıyla malüldürler bir kez.
"Hİ-RO-Şİ-MA" der kadın erkeğe, "senin adın bu".
"Senin adın da NEV-RES" der erkek kadına.

serxan dedi ki...

birgün kadar durdu dohtor bey, sonra laf aramızda değiştirip biyerlere göndersem mi diye düşündüm, yayınlasınlar diye. o yüzden kaldırdım.
kendi blogunu bile satan bir adamım ben.
bu arada hoş geldin.

serxan dedi ki...

"Sen Hiroşima'da hiç birşey görmedin" der erkek kadına.